X
CompanySoul

Aan elk bedrijf kleeft een verhaal. Vaak begon het met de droom van de oprichter(s). Die droom groeide uit tot een idee. Het idee werd een plan. Het plan werd een bedrijf. Het bedrijf werd groot. Niet zelden zó groot en complex, dat die oorspronkelijke droom volledig uit het zicht raakte.

Eeuwig zonde, want het zijn met name de dromen die bedrijven en organisaties uniek maken. In de dromen schuilt het 'WHY' van organisaties (lees: Start with WHY, van Simon Sinek). De meest succesvolle bedrijven in de wereld weten waarom ze doen wat ze doen. Waarom ze geworden zijn wat en hoe ze geworden zijn. En de mensen die er werken weten vaak ook heel goed waarom ze juist daar willen werken. En voelen zich daar 'thuis'.

CompanySoul is een gezamenlijk project van Feste en The Reputationals (Marion de Vries). Zoals de naam al suggereert, legt CompanySoul de ziel van bedrijven bloot. Door op zoek te gaan naar de droom, naar de verhalen de kern raken van van een organisatie. Verhalen die - als het bedrijf authentiek is gebleven - herkenbaar terug te vinden zijn in de bedrijfscultuur, de werksfeer, het sociale beleid, de ambitie, de maatschappelijke betrokkenheid, de diensten en producten. En last but not least: in de mate waarin medwerkers zich identificeren met het bedrijf waar ze werken.

Employer stories zijn een aansprekend onderdeel van employerbrands. CompanySoul tekent ze op en geeft ze terug aan de organisatie, in de volle breedte.